Jun

Alle begin is moeilijk!

Filed Under (Fietsen) by on 12-06-2011 and tagged , , , ,

Allereerst heel erg bedankt voor jullie reakties. Vinden we hartstikke leuk! Wij hebben een paar best wel zware dagen achter de rug. Het begon vrijdag, toen we na een errug leuke maar zware, onverharde route (door de vele korte, steile klimmetjes) op een gegeven moment ergens kwamen waar we niet verder konden. Volgens de kaart liep er een weggetje, maar dat bleken wandelpaden te zijn…! Weer terug dus. Richting Uddevalla (zeg maar KNuddevalla) en daar stond alles zo slecht aangegeven dat we geen flauw idee hadden welke kant we  nou eigenlijk op moesten. Op een gegeven moment maar gevraagd en toen kregen we een routebeschrijving naar een camping. Waren we ook wel aan toe, het was al laat, we waren moe van een lange dag fietsen met dreigende wolken boven ons (maar geen drup gevallen) en toen kreeg Ronnie ook nog een lekke band toen we er bijna waren! Wat waren we blij dat we de camping zagen (wildkamperen was niet echt een optie omdat we niet wisten hoe we de stad uit moesten komen. Ook te moe om na te denken.

Mooie onverharde route

Picknicken onderweg

Avondlicht over het meer

Dit alles betekende wel dat we de volgende dag net zo hard weer door die stomme plaats moesten. Maar nu waren we wat helderder en nadat we weer een keer verkeerd gefietst waren zijn we naar de McDonalds gegaan. Daar is gratis internet, dus konden we mooi een plattegrond van de plaats downloaden. En toen waren we binnen no-time die plaats uit. Toen konden we gelukkig wat kilometers maken en dat was wel nodig, want gister was een prachtige route, maar door dat geneuzel in die plaats veel tijd verloren. Nu dus maar voor 1 keer langs een grotere weg. Was een goede beslissing, want het schoot  mooi op. Niet meer van die gemene, korte en steile klimmetjes maar meer glooiend. We hebben nog wel een stuk door de regen moeten fietsen, maar toen we op de camping aankwamen was het weer (tijdelijk) droog. Dit keer was de camping goed te vinden. Er was een grote keuken waar we warm en droog konden koken en eten, dus dat kwam goed uit.

Spookachtig door de regenlucht

En toen vandaag! Het moeilijke begin met (met name ‘s nachts) veel regen en bewolking is ten einde!! We werden wakker en de lucht was blauw met wat mooie witte wolken. De lucht werd steeds blauwer en we konden al gauw in de korte broek fietsen! Wat een luxe! Werd het gister niet warmer dan een graad of 13, vandaag stond er toch echt 25 graden!! Heeerlijk!

Overal deze prachtige bloemen in de berm

Overal deze prachtig bloemen in de berm

Waar moeten we naar toe?

En weer een mooie route door het binnenland, wederom hele stukken onverhard met heeel veel steile klimmetjes er in. Op een gegeven moment ging het 16% omhoog! We zijn niet afgestapt… Voordeel daarvan is dat je ook weer naar beneden kunt met zo’n 50 km p/u. Dat is dan de beloning voor dat omhoog zwoegen.

Door bossen en langs meren

Eindelijk in de korte broek!

Eindelijk in de korte broek

We hadden weer een camping uitgezocht waar we wilden overnachten. Bij een meer zodat we morgen eventueel een kano kunnen huren. Weer een heel moeilijk te vinden camping, dus toen toch maar doorgefietst naar de volgende. Betekende wel bijna 30 km verder. Maar deze was inderdaad makkelijk te vinden. Omdat het al weer niet vroeg meer was, ergens in een zijweggetje even snel wat te eten gemaakt, zodat we weer verder konden en we bij aankomst op de camping niet meer hoefden te koken.

Potje koken onderweg

Uiteindelijk kwamen we op de camping aan. Mooie camping aan een meer, waar je ook kano’s kunt huren. We kregen zelfs voor vanavond nog gratis internet! Nu zit ik hier dus te tikken, op de veranda van de keuken met de zon in m’n gezicht (alsof m’n neus nog niet rood genoeg is!).

Lekker in het zonnetje

Het weer schijnt morgen net zo prachtig te worden als vandaag, maar dan met minder wind. Mooi moment voor een rustdag dus. Als we puf hebben, huren we een kano en gaan we lekker peddelen. Van een andere kant genieten van dit prachtige land. Want het is hier echt schitterend!

Wel verdiend na 3 dagen fietsen over steile paden met 30-35 kg bagage en met een gemiddelde van 110 km per dag…!

4 Responses to “Alle begin is moeilijk!”

1.   Beate Says:

Wauw wat een verhaal. En leuk ook die foto’s erbij.
    Nog veel fietsplezier.
    Groeten van Beate

2.   betty Says:

Goedemiddag avonturiers
    Nou, jullie hebben weer alle facetten van een fietsvakantie doorstaan. Het is maar goed dat jullie vorige week hebben geoefend met kanovaren dan moet dat in ieder geval probleemloos gaan. De foto’s zien er prachtig uit. Fijn dat het nu mooi weer is. Dat maakt alles wat gemakkelijker.
    groet, mam

3.   Henk en Femia Says:

Het lijkt super,hopelijk blijft het weer goed. Met Kiki gaat het goed,ze rent nu achter het balletje aan. Veel plezier, geniet ervan.

4.   Lindy Says:

Wat maken jullie toch altijd een prachtige trips!!! Geniet van jullie rustdag en kom maar op met al die mooie verhalen….

Click on a tab to select how you'd like to leave your comment